Interview met Jan-Joost Bosma – CEO Koninklijke Auping
Voor het Ondernemerscollege van BakerTilly sprak ik met Jan-Joost Bosma, CEO van Koninklijke Auping.
Toen Koninklijke Auping hoorde over de tekorten aan mondkapjes in ziekenhuizen kwam het bedrijf met een oplossing. In slechts vier weken tijd zetten zij een nieuwe business-unit op: Auping Healthcare, en ontwikkelden zij een voor hen compleet nieuw product, waarmee zij de opdracht voor de productie van vier miljoen medische mondkapjes voor de Nederlandse zorg binnen wisten te slepen.
Tijdens dit ondernemercollege vertelt Jan-Joost Bosma over hoe Auping dit nieuwe product op korte termijn heeft kunnen ontwikkelen, produceren, certificeren en leveren. Zoals Jan Bosma zelf zegt: ‘Niet treuzelen, daadkrachtig zijn en gaan!’ Al was hij zelf ook verbaasd hoe snel er geschakeld kon worden met de verschillende partijen: overheid, keuringsdienst en het bedrijfsleven.
Met het produceren van de mondkapjes pakt Auping de sociale rol van de onderneming en heeft het ervoor gezorgd dat mensen aan het werk konden blijven, ondanks de (tijdelijke) terugloop in de verkoop van de bedden en matrassen.
Luister naar dit bijzondere avontuur waarmee Auping wellicht permanent een nieuwe weg inslaat. Dit gesprek is onderdeel van de serie Ondernemerscollege van BakerTilly; een mooi voorbeeld van online inspiratie.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!